Povšimli jste si, že jste klikli na ten první, který byl nahoře? Nesjížděli jste směrem dolů na stránku (říká se, že jste nerolovali). A proč ne? Inu, nemělo to důvod. Na prvním webu jste získali, co jste potřebovali a bylo to pro vás vyřešeno. Nebo jste na prvním nekoupili, co jste chtěli, a tak jste klikli na druhý web, na ten těsně pod ním. V případě neúspěchu na třetí a tak dále. Zde je třeba si povšimnout řazení těchto obchodů. Kdo za tím stojí? Peníze? Mohu si koupit lepší pozici? Jak tedy prodává ten, který je někde vzadu? A proč… Tak dost. Další otázky by už zde nešla odpovědět. Pokusím se to nějak přijatelně vysvětlit jen na pár řádcích i přesto, že se domnívám, že to nelze.
První pozice ani žádná jiná se na internetu koupit nedají. Taková pozice se nedá ani přímým způsobem zaplatit. Dá se jen zaplatit svému SEO konzultantovi. A ten, který je nejlepší, dokáže dostat web na první místa, protože to je jeho práce a je to právě on a SEO, kdo drží stránky na pozicích, které jsou navštěvovány. A udržet je tam není někdy žádná legrace, takže pokud se domníváte, že na to výše řečený konzultant tak jednou za měsíc mrkne jedním okem, velmi se mýlíte.
Každá platforma vyžaduje své. Například Shopify SEO je nutno umět správně zpracovávat, protože bez toho by se web propadl někam dozadu, ačkoli má kvalitní server, respektive je na něm umístěn. Totéž, jenže v růžovém patří k Webflow SEO. Ani zde se nemůže konzultant flinkat, protože by se mu to škaredě vymstilo. Ono totiž vylovit propadlý webový obchod není, otázka jedné minuty. Právě naopak. A je dosti možné, že by majitel webu, o který se má starat, chtěl pop něm finanční kompenzaci za to, že svou činnost zanedbal. To si každý konzultant hodně rychle rozmyslí. Takže se poctivě o přidělený web starají a nenechají jej zajít na úbytě. Pozice webu je vlastně jejich vizitka.